Hati Banyak Jage Hati

sebab terlalu jage hati orang
aku expect orang akan buat yang sama.

tegur.

dengan nada dan lafaz yang paling sopan.
sebab mak bapak aku pesan,

tegur bukan memalukan. bukan menjatuhkan.

kau hina dengan sehodoh2 bahasa
kau gelak, kau tolak beriya-iya.

kau pun harusnya mencerminkan diri
aku tak pernah terdetik sikit pun dalam hati
nak cerita buruk kau ape lg nk fikir buruk kau.

Tapi lepas ni

mintak maaf cakap la,
aku jage hati orang.
tapi aku tak jage hati orang yang mak bapak tak ajar supaya jage hati orang lain juga.



tak takut ke? kau kutuk kejadian Allah, kalau nanti kau ditimpa benda yang sama. tak ke malu?

1 comment:

dariilhamkehati said... Reply To This Comment

Kan, pernah rasa benda yang sama, dulu boleh lagi buat2 tak terasa, sekarang tak boleh dah...

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha