Surprise Bekas Teman Serumah

Al kisah..

Pagi2 tadi ex-housemate sorg tu Whatsapp tanya khabar, update sikit pasal life masing2. Well, mmg normal la Whatsapp dgn dia. Terindu sgt dgn geng2 ex-housemates yg lain. Ckp dekat husband, nak jumpa diorg tp x larat nak drive. TT

Balik kenduri di Puncak Alam td dlm jam 3 petang, husband terus tolong jiran gotong royong, merewang sbb esok ada kenduri. Husband aku ni mmg sejenis manusia yg sgt disayangi jiran2 yg lain sbb suka jd sukarelawan dgn badan die yg sado dgn ketinggian 180++ tenaga dia mmg sgt diperlukan, Alhamdulillah. Tp aku masuk rumah terus sbb dah tak larat dgn sesak nafas, kaki bengkak2 ayam n mcm2 komplikasi lain2.. Fikir nak tidur je..

6 petang mcm tu, husband balik terus kemas2 rumah siap sapu rumah bagai. Aku tanya kenapa, rehatlah kan penat, esok pagi aku kemaskan rumah. Dia jawab, kawan2 dia nak datang rumah. Ada hal katanya. So aku pun terus bangun dan siap2 bungkus badan molek2 (tutup aurat).

Tiba-tiba pintu diketuk. Husband suruh aku pergi sambut kat pintu. Aku pelik jugak, kenapa aku yg kena bukak pintu. Kan kawan2 dia yg dtg. Nak tak nak, alang2 aku dah kat pintu. Aku bukak je lah. Dan

SURPRISEEEEEEEEE... tiga org ex-housemates aku depan rumah. What the? Hampir setahun jugak la tak jumpa diorang since aku pregant ni.. SPEECHLESS sangat tergamam terkedu sampai tak tahu nak buat apa. Nganga mulut O_o

Finally, aku tahu lah rupanya diorang dah komplot dengan husband aku, mintak share location (walaupun dah 2 kali diorg dtg umah ni ==) , tanya ade kat rumah ke tak siap dah mintak izin dgn husband nak bawak aku keluar jalan. Diluar pengetahuan aku. Tahu2 je dah depan pintu.

Rindu korang sgt. Thanks utk surprise ni, dari shah alam, dari ampang dtg jugak jejak ke hujung sini. Sumpah terharu. Even korang lagi excited nak touch my perut ni, its okey as long as dapat lepas rindu tengok muke korang. Thanks husband too.. tumpang sekaki dengan tabiat kawan2 syg yg suka buat unplanned event ni.. x sangka terkena hari ni.

No comments:

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha