Saya Dah Rasa Dulu Dah ^^



td ada pelajar masuk kelas kutip derma sumbangan untuk seorang pelajar yang kehilangan ayah dia semalam. kawan saya cakap, "sedihnya.. kalau jd kat kita macam mana ye.."
saya diam. saya senyum. sebab sy tahu dan dah lame rasa kehilangan sum1 yg kita sayang.
"apsal kau diam? xde perasaan ke?sedih kot.. ko x sedih ke.."
saya nk jawab ape.. senyum je lah yg saya mampu ^____^

perjalanan balik tadi saya dapat tahu seorang seorang kawan lelaki kelas saya menyambut hari jadi dia hari ini. saya tanya, "kau nak hadiah ape? nanti aku bagi.."
dia diam..
sampai kat bilik, saya dapat satu mesej..
"soalan kau tadi susah aku nak jawab.. tp aku rase aku nk mntak kat kau.. agak2 boleh x kau bg mak bapak aku balik? mesti kau x pernah rase sedih kan.."
saya x reply.. saya cuma senyum..
sebab mungkin dia fikir dia sahaja yang kehilangan.. =)

ps : x semua orang tahu kisah saya. dan tak semua kita boleh cerita.

19 comments:

ieedaz @ mama_isha said... Reply To This Comment

Sedihnye pertanyaan mcm tu... betul tu tasha, mmg xsemua benda kita perlu kongsi dgn org lain tp apepun terplg pd org tu sendiri kan...

Izzati Suhaide said... Reply To This Comment

betol2..x semua benda kite bleh citer..

cikeyrah said... Reply To This Comment

betul tue, tak semua org tau kisah kita kita & tak semua kita boleh cerita . . kadg2 keyrah pun tak tau nak jawab ape bila ade org tanya mcm mana yer rasa bila org yang kita syg dah xda . .

Cik Rongoks said... Reply To This Comment

yup..btol tu.kita kena kuatkan semangat ! ^^

eesyaLavigne said... Reply To This Comment

Masyaallah , betul kata sis .. Tak semua benda kita boleh share kat org ..

scorpiogurwl said... Reply To This Comment

Sedihnya bace entry nie .. hurm , betul ckp Tasha .. Tk semua bnde kite bole share kat orang lain kan .. hrap bersabar :) kami sebagai blogger always support Tasha .. ^_^

skulluv said... Reply To This Comment

cara yang bagus.

lokman said... Reply To This Comment

betul2.. tak semua orang tahu apa yang kita lalui

haz said... Reply To This Comment

couldn't agree more. haz pn same. bila benda y kita terlebih dl rasa. sampai mcm dh byk kali dh, bile orang lain mengalami benda yg same, kte pn hanye mampu diam n senyum bila org tnyekn... huhu

Ety said... Reply To This Comment

betul tu Tasha. Ada masa, kesedihan dan rasa kehilangan tak boleh dikongsi. Depends on people juga.

Keep holding on. Be strong :)

Zie said... Reply To This Comment

masing 2 punya dan ada kesedihn sendiri... semoga raya ni... kita buang rasa sedih tu... tabahkn hati vanyakkan doa untuk mereka disana....

hainom OKje said... Reply To This Comment

Setiap manusia.... samada kita nak atau tidak akan merasai kehilangan.... cuma bila kita tak mengetahuinya..... Semoga ketabahan itu akan diberikan olehNya

missha said... Reply To This Comment

:'(

betul tu, tak semua orang tahu kisah kita, dan tak semua kita boleh cerita :)

Dylla Abas said... Reply To This Comment

akk rasa semua org pasti ada kenangan kehilangan org yg tersayang..parents ke..atuk ke..nenek ke..sesiapa jelah..dan kehilangan tu pasti menyedihkan kita..tapi kita tak boleh terus bersedih la kan..life must goes on!

Dee said... Reply To This Comment

sedih dik entry nih...

ros_reeza said... Reply To This Comment

ada benda yang boleh dikongsi bersama.. dan ada juga untuk simpanan hati kita sahaja..

Kak Ros jadi sebak baca entry ni.. orang tak tahu apa yg adik rasa.. mereka kehilangan, tetapi adik terlebih dahulu merasainya :(

are_lin@yu said... Reply To This Comment

kalau dorang tau mesti dorang turut sedih dear;-)..sabar ya..kuatkan semangat..

eimah siti said... Reply To This Comment

sedih2....bila kita rasa diri kita kekurangan...ingatlah bahawa, ada orang lain yang lebih kekurangan...:')

farouq said... Reply To This Comment

salam jangan sedih, sedih yer:)

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha