My Policeman



cerita psl kahwin, usia mmg da boleh belah dah..
tp bab calon tu.. pon da ade dah.. tp bab lain2 tu..
plan semue pon sudah, tggu hari.. mimpi smate2..

kamu,
belajarlah utk tidak keluar lepak mlm2 pagi2 bute
tidak enak dipandang ape lg bile ade gadis seekor seorg dua
mmg belum hak aku tp aku rase..mane ade bakal isteri yg suke..

kamu,
belajarlah utk tidak menyedekahkan kata2 yg bernas kasar kesat
tak kire siape salah tp wanita kan cair dgn kelembutan kan kan
betulkn dgn teguran bukn api kemarahan.. marah tu dr syaitan..

kamu,
belajarlah utk tidakmenderma membakar duit dgn rokok2 tu
mmg la sekotak smggu.. setahun? 10 tahun? x kubur ke perginye?
teruskan hentikan, kate nk teman aku hingga ke akhir nyawa..

kamu,
belajarlah utk membuat laporan 24 jam non stop kpdku,
mane kau pergi, ape kau buat.. bukan curiga, tp risau ku menggunung,
sbb aku pernah kehilangan.. trauma masih ade utk rase hilg lg =(

kamu,
terima kasih sbb bace mende alah ni,
kalau bukan nama aku yg kau sebut time akad nikah nnt,
wasiat aku ni anggaplah utk kebahagiaanmu dan isteri..


2 comments:

Dylla Abas said... Reply To This Comment

ok..paragraph yg last tu mmg rasa sebak sikit..peringatan yg sgt ikhlas buat si dia ye :)

apapun, moga semuanya dipermudahkan..insyaa Allah

cweet pinky said... Reply To This Comment

tasha , asal macam sedeyh je nih , CP pown terasa sedihnye memandgkan CP pown kehilangan dye dan kesan maseh lagik mendalam , memandangkan dye tak pernah sedar apa yang dye dah buat , langsung tak paham hati nih saket sebab dye , ~ sori , ter emo lak :P

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha