Precious One

Awak,
Dengar ni dia nk cerite..

Awak,
Ya betul kwn2 awk semua dah kawen,
Ade yg dah kumpul smpai due, tige org anak,

Tp boleh awk tunggu dia kan? Dia nk belajar dulu..
Sbb mak dia pesan,
"carilah ilmu sampai ke mati, kerana ilmu pelita duniawi ukhrawi"
Insya-Allah akan bahagialah kehidupan awk dan bakal isteri awk nnt..

Awak,
Ya betul kwn2 awk suke bwk awek kelua mlm2 bute,
Takde izin ibu ayah, blk lewat pagi ade yg langsung x balik,

Tp dlm setahun mungkin sekali due je dia dibenarkn blk lmbt,
Sbb ayah dia pesan,
"Nk keluar rumah, mtak izin ayah, dgn sape, kmane, bile, smue kene interview dlu.."
Insya-Allah akan terpeliharalah bakal isteri awk nnt..

Awak,
Ya betul awek2 kwn awk semuanya mudah mesra mudah bergaul,
Tanpa segan silu, bertepuk tampar, bersentuhan sana sini, ketawa terbahak2,

Dia ni pendiamkan? Tak mudah nk bergaul dgn diorg..
Sbb ustaz dia pesan,
"wanita yg baik akan simpan auratnya utk suami"
Insya-Allah akan terjagalah bakal isteri awk nti dr mata2 liar mereka..

Awak,
Dia berterima kasih sgt kt awk sbb bila dia jelaous x dpt layan awak semesra awek2 org lain,
Awak pernah ckp kat dia, "Sy mmg x pernah bawa awak jumpe kawan2 sy,
kalau mereka ajak keluar pun hanya sy seorg yg pergi x bwk awak. Bukn sbb sy malu,
tp sy mahu jaga bakal isteri sy supaya x jd mcm perempuan2 mereka tu.."





6 comments:

cikeyrah said... Reply To This Comment

;)

Deq's Qienz said... Reply To This Comment

^___^

~MiZz Atie ZieYa~ said... Reply To This Comment

speechless.... but nice....n not fair

MyMy said... Reply To This Comment

bertuah laa siapa yang dapat 'awak' :)

Nurul Husna Mohd Hassan said... Reply To This Comment

^__________________^ bertuahnya 'awak' ;)

ieedaz @ mama_isha said... Reply To This Comment

nice~~~ untung nyer awak tu akan ;p

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha