What is Fashion?



Someone im chat with me in facebook and she told me,
"Tudung kau tu zaman bila punye? Tolong lah hupdate sikit.."

Erm, is it wrong for me to wear this kind of hijab- bawal?
Sahabat, what is more important than fashion? You know?
-AURAT-

Okey biarlah korang nk cakap ape pun, sy tak tau ape makne fashion.
Fashion setakat yg sy faham dr pandangan mata sy..

"Fashion tu.. pakai shawl yg berambu rimba rumbai baru nmpak cantik,
yg ade bonggol unta belakang kepale tu, satu dunia boleh nmpak.."

"Pakai tudung pun kau boleh fashion.. Sekarang ni byk style tudung ade..
Nak belit-belit ke, nak ikat-ikat ke, nak cekik leher smpai mati pun boleh.."

.............Fashion zaman sekarang begitulah..........

Stated clearly in the hadith narrated by Abu Hurairah, Rasulullah s.a.w. said:

"Two are the types of the denizens of Hell whom I did not see: people having flogs like the tails of the ox with them and they would be beating people (unjust rulers); the women who would be dressed but appear to be naked, who would be inclined (to evil) and make others incline towards it. Their heads would be like the humps of the bukht camel inclined to one side. They will not enter Paradise and they would not smell its odour whereas its odour would be smelt from such and such distance" (Narrated by Muslim, Sohih)

Translation :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidak aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian tetapi bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."(Riwayat Muslim).

Daripada macam ni,





Begini lagi manis..




Sekian.. diz is my own opinion okieesss~~

sharing is caring ^^


11 comments:

CikMai said... Reply To This Comment

berfesyen tak salah kan..biar nampak cantik. asal tak melanggar syariat...

Natasha said... Reply To This Comment

betul. sy pn pakai shawl jugak, tp tang bonggol unta tu ape yg best pn sy x tau :(

Eiqa ciK said... Reply To This Comment

Bertudung pun fesyen pe.. Janji ia menutup aurat.. Daripada terdedah sana sini..

ros_reeza said... Reply To This Comment

yup.. sekarang ni dah jadi trend sanggul tinggi.. Sampai ada dijual 'sanggul palsu"....

myself said... Reply To This Comment

tak perlu la sampai nak mengkritik cara pemakaian orang sampai macam tue sekali..tak kesah la nak pakai tudung apa pun janji menutup aurat..serius yang bonggol unta tue memang Iris tak bekenan langsung..

Mummy GreenyHouse said... Reply To This Comment

hmm...xperlu ikut fesyen pun dah cantik dah, asal tutup aurat cara yg betul, kemas, n bersih.. :)

Nurul Husna Mohd Hassan said... Reply To This Comment

suka tengok heliza :)

Natasha said... Reply To This Comment

;)

Natasha said... Reply To This Comment

betul tu..

Natasha said... Reply To This Comment

sy pun ;)

Natasha said... Reply To This Comment

yup..

This Blog is Protected. Copyright 2012 © All Right Reserved by Natasha